چگونه برای دریافت ویزای تحصیلی از کانادا انگیزه نامه بنویسیم؟
سفارش تبليغات در انجــمن قالب گراف ورود به تاپيک اطلاعيه هاي تابستانه قالب گراف
امور گرافيکي و کدنويسي وب خود را به جي جي ميزبان بسپاريد
نام کاربري : پسورد : فراموش

هنگام جمع آوری و تکمیل مدارک خود برای تحصیل در خارج از کشور در قدم اول نیاز به ترجمه مدارک تحصیلی به انگلیسی دارید و بعد از آن بسیار مهم است که نوشتن بیانیه هدف یا SOP خود را در اولویت قرار دهید. این بیانیه به شما کمک می کند تا از سایر دانش آموزان با موفقیت های مشابه متمایز شوید و راحت تر ویزای تحصیلی در کانادا دریافت کنید.
در بیانیه هدف چه مواردی را بنویسیم؟
یک عبارت ایده‌آل اهداف و تجربیات خاص دانش‌آموز را تعریف می‌کند و توضیح می‌دهد که چرا آنها برای برنامه‌ای که برای آن درخواست می‌کنند مناسب هستند. برخی از سوالاتی که باید در SOP خود پاسخ دهید ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • شما کی هستید و چرا انتخاب خوبی برای این برنامه هستید؟[*]چرا می خواهید برای این برنامه تحصیلی درخواست دهید؟[*]آموزش و پرورش می خواهد شما را به کجا ببرد؟[*]تجربه و تحصیلات گذشته شما چگونه به موفقیت شما کمک می کند؟[*]چرا این موسسه آموزشی را انتخاب کردید؟





در حین پاسخ دادن به این سوالات، از صحبت در مورد آنچه در زندگی خود به دست آورده اید و آموخته اید نترسید. تمام تلاش خود را بکنید تا از اظهارات بیش از حد کلی یا کلیشه ای خودداری کنید. هر کاری که انجام می دهید، بیانیه هدف شخص دیگری را کپی نکنید. اگر تیم پذیرش مشکوک باشد که اظهارنامه شما رونوشت است، خطر رد شدن برای ویزای تحصیلی کانادا وجود دارد.
نکاتی که باید در هنگام نوشتن بیانیه هدف برای ویزای تحصیلی کانادا بدانید
استارت با یک طرح کلی
قبل از شروع نوشتن بیانیه هدف خود، چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید:
از کپی کردن کار یا تجربه دیگران خودداری کنید.
زمان و برنامه بازگشت خود به کشور را ذکر کنید و در مورد آن شفاف باشید. از بحث در مورد هر گونه برنامه ای که ممکن است مجبور به اقامت در کانادا باشید، خودداری کنید، زیرا ممکن است این امر برخلاف قوانین و مقررات ویزای دانشجویی باشد.
تجربه خود را به ما بگویید. شرح مناسبی از فعالیت‌ها، دستاوردهای شخصی یا آموزشی و چالش‌هایی که بر آن‌ها غلبه کرده‌اید، ارائه دهید.
نوشتن یک نسخه ابتدایی از بیانیه
اکنون که یک طرح کلی ایجاد کرده اید، زمان استفاده از تمام اطلاعاتی است که جمع آوری کرده اید. با ساختاری شروع کنید که شامل:
یک پاراگراف مقدماتی که به سازمان می‌گوید شما کی هستید و پیشینه شما چیست.
در اینجا شما به طور خلاصه تمام اطلاعات ارائه شده در بیانیه هدف خود را خلاصه می کنید. همچنین فرصت بسیار خوبی خواهید داشت تا از کسانی که درخواست شما را می خوانند تشکر کنید.
بیشتر بیانیه های هدف بین 800 تا 2500 کلمه هستند برای اطلاع از تعداد کلمات SOP ترجیحی آنها با دانشگاه خود تماس بگیرید.
اضافه کردن مدارک
به تجربه‌ای که فهرست کرده‌اید برگردید و برای هر تجربه‌ای که در آن گنجانده شده است، مستنداتی را اضافه کنید. به ویژه مهم است که سوابق تحصیلی شما دقیق و مطابق با دلایل شما برای درخواست باشد.
این اسناد ممکن است شامل موارد زیر باشد:
اثبات کمک مالی: این اسناد نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید از نظر مالی هزینه‌های خود را به عنوان دانشجویی که در کانادا زندگی می‌کنید، پوشش دهید.
رزومه: این اطلاعات بیشتر در مورد تجربه و مهارت های حرفه ای شما است.
جوایز و گواهینامه ها: این نشانی از جوایز ذکر شده در بیانیه هدف شما را ارائه می دهد.
سوابق پزشکی یا شغلی: این سوابق می تواند دلایل شما را برای هر گونه شکاف تحصیلی پشتیبانی کند.
سخن آخر
در این مطلب تلاش کردیم نحوه نوشتن یک انگیزه نامه و بیانیه هدف را به شما آموزش دهیم تا بتوانید راحتر نسبت به نوشتن یک هدف برای دریافت ویزای تحصیلی در کانادا اقدام کنید. چنانچه در این مسیر به مشکل خوردید و نیاز به کمک و راهنمایی داشتید می توانید با یکی از بهترین دارالترجمه رسمی تهران با نام برند دیدمانا تماس بگیرید تا شما را در زمینه دریافت ویزای تحصیلی کانادا یاری دهند.

پاسخ ها

براي نمايش پاسخ جديد نيازي به رفرش صفحه نيست روي تازه سازي پاسخ ها کليک کنيد !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.