کرایوتراپی زگیل تناسلی + هزینه و مراقبت ها
سفارش تبليغات در انجــمن قالب گراف ورود به تاپيک اطلاعيه هاي تابستانه قالب گراف
امور گرافيکي و کدنويسي وب خود را به جي جي ميزبان بسپاريد
نام کاربري : پسورد : فراموش
کرایوتراپی یا سرما درمانی یکی از رایج ترین روشهای درمان زگیل تناسلی است. انجام این روش سرپایی می‌تواند در درمان این بیماری موثر و از انتقال آن به سایر نواحی جلوگیری نماید. کرایو تراپی فقط در طی چند دقیقه و در کلینیک پزشک انجام می‌شود، اما عوارض خاص خود را دارد. در ادامه به بررسی کامل کرایو تراپی می پردازیم:


نگاهی به بیماری زگیل تناسلی
زگیل ها توده ها یا تومورهای غیر سرطانی هستند که ناشی از عفونت ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شوند. کرایوتراپی روشی رایج برای از بین بردن این توده ها است.، اما بهترین روش نیست! بهترین روش که عوارض کمتری در مقایسه با دیگر روشها دارد، لیزر درمانی است. معمولاً کرایو فقط برای زگیل تناسلی کوچک تر کاربرد داشته و نیاز به تکرار درمان برای ۲ الی ۳ مرتبه می باشد در حالی که بیماران می توانند با یک جلسه لیزر برای همیشه از شر این بیماری خلاص شوند.
کرایو تراپی زگیل چیست؟
کرایو تراپی زگیل چیست؟
کرایوتراپی، سرما درمانی، انجماد یا فریز کردن یکی از رایج ترین روش های درمان زگیل است. در این روش با استفاده از گاز نیتروژن مایع که به دمای -۳۲۰ درجه فارنهایت رسیده است و یا گاز دی اکسید کربن، زگیل ها را منجمد می کنند.


در این روش گاز نیتروژن به طور مستقیم بر روی زگیل ها و نواحی آن اعمال می شود. معمولاً قبل از انجام کرایو با استفاده از تیغ پوست مرده روی زگیل را از بین می برند.سپس به زگیل ها زمان داده می‌شود، تا ذوب شوند و در صورت نیاز مجدد گاز نیتروژن اعمال میشود. اندازه و ضخامت زگیل ها تعداد و طول دوره های انجماد/ذوب را تعیین می کند.


کرایو و درد و سوزش بسیار اندکی داشته و شبیه به تماس پوست بدن با یک تکه یخ است. ممکن است پزشک برای کاهش درد از بی حسی موضعی استفاده نماید.


در نهایت جایی که نیتروژن مایع اعمال شده است، دلمه یا تاول تشکیل می شود و حدود یک هفته تا سه بعد،زگیل ها را از روی پوست جدا شده و از بین میروند.
درمان زگیل ها با این روش برای توده های کوچک تر ممکن است، موثر باشد. اما برای توده های بزرگتر به هیچ وجه مناسب نبوده و باید از روش های دیگری استفاده شود. ممکن زگیل ها در جلسه از بین نرفته، نیاز به انجام سایر درمان ها و یا استفاده همزمان از دیگر روش ها مثل استفاده از اسید سالیسیلیک باشد.


آمارها نشان می‌دهد کرایو معمولا ۵۰ تا ۷۰ درصد زگیل ها را پس از ۳-۴ جلسه درمان از بین میبرد.


در ضمن به یاد داشته باشید کرایو تنها می تواند زگیل ها را از بین ببرد. و در نابودی ویروس های زگیل در بدن هیچ نقشی ندارد، بنابراین احتمال عود یا برگشت زگیل ها بعد از کرایو وجود دارد.


نقل قوق : درمان با این روش برای زگیل های داخل مجاری ادراری و مقعد ممکن است به مدت زمان بیشتری نیاز داشته باشد. زیرا ممکن است زگیلها کامل داخل مجاری قرار داشته باشند.


عوارض کرایوتراپی
تمام فرایند درمان با روش حداکثر ۱۰ دقیقه خواهد بود و ممکن است تا چند دقیقه بعد پوست بی حس شده باشد. کمتر از ۲۴ ساعت بعد از کرایو هم بافت مرده ای روی زگیل ها تشکیل می شود. یک تا سه هفته نابودی زگیل ها زمان می برد. ممکن است بعد از کرایو علائم زیر را تجربه کنید.


درد و تحریک پوست
سوزش
قرمزی و التهاب
ایجاد تاول
تغییر رنگ پوست
خونریزی
تب
ترشحات
در ضمن تعداد و شدت عوارض جانبی به تعداد چرخه‌های انجماد/ذوب مورد استفاده در کرایوتراپی و میزان بزرگی ناحیه تحت درمان بستگی دارد
https://jarah.clinic/%d8%b2%da%af%db%8c%d9%84/%da%a9%d8%b1%d8%a7%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%be%db%8c/


پاسخ ها

براي نمايش پاسخ جديد نيازي به رفرش صفحه نيست روي تازه سازي پاسخ ها کليک کنيد !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.