معرفی الگوریتم پنگوئن
سفارش تبليغات در انجــمن قالب گراف ورود به تاپيک اطلاعيه هاي تابستانه قالب گراف
امور گرافيکي و کدنويسي وب خود را به جي جي ميزبان بسپاريد
نام کاربري : پسورد : فراموش
با سلام خدمت همراهان همیشگی wikidemy. در این مقاله قصد داریم در مورد یکی از مهم ترین الگوریتم های گوگل به نام پنگوئن مطالبی را ارائه نماییم، این مقاله یکی از جامع ترین مقالات موجود در اینترنت برای این الگوریتم است و شامل تجربه های شخصی افراد بزرگ هم هست. در سال ٢٠١٢، کمپانی گوگل «به روز رسانی الگوریتم وب اسپم» را به‌طور رسمی راه‌اندازی کرد که مشخصاً لینک‌های اسپم و لینک سازی‌های جعلی که باانگیزه‌ی دست‌کاری نتایج گوگل ایجاد می‌شوند را شناسایی کرده و مورد هدف قرار دهد.
مت کاتس که در آن هنگام سرپرست تیم وب اسپم گوگل بود، در طی یک توییت رسماً اعلام کرد که این کمپانی الگوریتم وب اسپم خود را به روز رسانی الگوریتم پنگوئن Penguin Algorithm Update نام‌گذاری کرده است. بااینکه گوگل نام این الگوریتم را به‌طور رسمی پنگوئن اعلام کرد، درباره وجه‌تسمیه‌ی آن هیچ‌گونه آگاهی‌رسانی قابل استنادی صورت نگرفته است.
نام الگوریتم پاندا برگرفته از یکی از مهندسان کلیدی این پروژه است و به نظر می‌رسد که پنگوئن هم از منبع مشابهی آمده باشد. یکی از نظریه‌های جذاب مربوط به این نام‌گذاری این است که کمپانی گوگل، این نام را از شخصیت پنگوئن (اسوالد چسترفیلد کابلپات) که از دشمنان درجه‌یک بتمن شمرده می‌شود گرفته باشد. پنگوئنِ خلق شده توسط کمپانی DC Comics، قاچاقچی بازار سیاه است و فعالیت‌های غیرقانونی گسترده‌ای دارد.
پیش از پیدایش الگوریتم پنگوئن، حجم لینک Link Volume نقش کارآمدتری در امتیازدهی یک صفحه در هنگام کرال، ایندکس و تحلیل شدن توسط گوگل ایفا می‌کرد؛ به این معنی که هنگام رتبه‌بندیِ وبسایت‌ها توسط هر یک از این امتیازها، وبسایت‌ها و محتواهای کم‌کیفیت، نسبت به جایگاه واقعی خود، جایگاه بهتری در نتایج جستجو کسب می‌کردند.
لزوم به روز رسانی الگوریتم پنگوئن Penguin Algorithm Update
کمپانی گوگل، با راه‌اندازی الگوریتم پاندا نبرد با محتوای کم‌کیفیت را آغاز کرد و پنگوئن Penguin، در آغاز تعمیم دهنده و پیوستی بر مهمات جنگی این مبارزه بود.
هنگامی‌که تلاش‌ها برای دست‌کاری نتایج جستجو و رتبه‌بندی‌ها توسط کلاه‌سیاه‌ها و ترفندهای جعلی لینک سازی آن‌ها بیشتر شد، کمپانی گوگل با راه‌اندازی الگوریتم پنگوئن، پاسخ درخوری به تلاش‌های کلاه‌سیاه‌ها داد. مت کاتس در کنفرانس SMX Advanced 2012 اعلام کرد:
«ما به این الگوریتم به‌عنوان الگوریتمی که با محتوای کم‌کیفیت مقابله می‌کند نگاه می‌کنیم. این مقابله، با طراحی الگوریتم پاندا آغاز شد و پس‌ازآن ‌که متوجه شدیم همچنان اسپم‌های فراوانی وجود دارد، الگوریتم پاندا را برای مقابله‌‌ی بیشتر طراحی کردیم.»
هدف این الگوریتم، دستیابی به مهار بیشتر و کاهش تأثیرگذاری شماری از ترفندهای اسپم کلاه‌سیاه‌ها بود.
با درک بهتر و پردازش لینک‌هایی که وبسایت‌ها و وبمسترها ایجاد می‌کردند، الگوریتم پنگوئن Penguin Algorithm تلاش خود را به سمتی برد که بتواند جایگاه بهتری را برای لینک‌های بهنجار، معتبر و مرتبط با سایت‌‌هایی که به آن‌ها لینک داده شده را تضمین کند و درعین‌حال، لینک‌های دستکاری‌شده و اسپم را جریمه کند.
پنگوئن تنها با لینک‌های ورودی یک وبسایت سروکار دارد. گوگل فقط به لینک‌هایی توجه می‌کند که به سایت موردنظر اشاره دارند و به‌هیچ‌عنوان تمرکزی روی لینک‌های خروجی آن وبسایت ندارد.

راه‌اندازی و اثرات اولیه الگوریتم پنگوئن
در آوریل ٢٠١٢ و هنگامی‌که پنگوئن برای نخستین بار راه‌اندازی شد، بر پایهٔ برآورد کمپانی گوگل، بالای ۳ درصد از نتایج جستجو را تحت تأثیر قرار داد.
نسخه‌ی دوم پنگوئن و درواقع، چهارمین به‌روزرسانی این الگوریتم(با احتساب راه‌اندازی اولیه) در می ٢٠١٣ منتشر شد و بیش از ۲٫۳ درصد از نتایج موتور جستجو را تحت تأثیر قرار داد.

تازه‌ها و به روز رسانی‌های کلیدی الگوریتم پنگوئن گوگل
از سال ٢٠١٢ و از هنگامی‌که الگوریتم پنگوئن برای نخستین بار راه‌اندازی شده تابه‌حال، به روز رسانی‌های فراوانی را پشت سر گذاشته و چه‌بسا تنظیمات بسیاری نیز به خود دیده که به‌عنوان به روز رسانی‌های ناشناس، در تاریخ گم شده است.
Google Penguin 1.1
٢٦ مارس ٢٠١٢
این به روز رسانی منجر به هیچ تغییراتی در خود الگوریتم نشد و تنها دربرگیرنده به روز رسانی‌هایی در داده‌های آن بود.
در این به روز رسانی، وبسایت‌هایی که در راه‌اندازی اولیه تحت تأثیر قرار گرفته و دستخوش پاک‌سازی بیش‌ازحد پروفایل بک‌ لینک‌های خود شده بودند، بهبودهایی را مشاهده کردند و وبسایت‌هایی که شناسایی نشده بودند، تأثیرات این به روز رسانی را تجربه کردند.
آپدیت الگوریتم پنگوئن گوگل 1.2
۵ اکتبر ۲۰۱۲
این به روز رسانی هم یک به روز رسانی دربارهٔ داده‌های الگوریتم پنگوئن بود و جستارهای انگلیسی و بین‌المللی را دستخوش تأثیرات خود کرد.
آپدیت الگوریتم پنگوئن گوگل 2
۲۲ می ۲۰۱۳
این رونوشت از دید فنی نسخه‌ی پیشرفته‌تری در برابر نسخه‌های پیشین بود و در آن، تغییراتی در چگونگی تأثیر گرفتن نتایج جستجو از الگوریتم پنگوئن ایجاد شده بود. در این رونوشت، دو و سه‌دهم درصد از جستارهای انگلیسی‌زبان و به همین نسبت، جستارهای دیگر زبان‌ها، تغییراتی را مشاهده کردند. همچنین، این آپدیت اولین نسخه‌ی پنگوئن بود که نگاه ژرف‌تری به صفحات اصلی وبسایت‌ها و صفحات دسته‌بندی‌های مهم آن‌ها می‌انداخت تا مطمئن شود هیچ لینک اسپمی به آن‌ها هدایت نشده باشد.

آپدیت الگوریتم پنگوئن گوگل 2.1
۴ اکتبر ۲۰۱۳
تنها نسخه‌ی به روز شده‌ی الگوریتم پنگوئن دو کمپانی گوگل، Google Penguin 2.1 است که در ۴ اکتبر همان سال ایجاد شد و نزدیک به ۱ درصد از جستارها را تحت تأثیر خود قرار داد. با اینکه کمپانی گوگل رسماً اعلام نکرده است، داده‌ها نشان می‌دهد که این رونوشت، در ژرف‌‌نگری پنگوئن در یک وبسایت، کرال‌هایی که روی آن وبسایت انجام می‌دهد و همچنین، پیاده‌سازی تحلیل داده‌ها دربارهٔ اینکه آیا آن وبسایت دربرگیرنده اسپم می‌شود یا نه، گسترش یافته است.
آپدیت الگوریتم پنگوئن گوگل 3
۱۷ اکتبر ۲۰۱۴
بااینکه گوگل، از این رونوشت به‌عنوان یک آپدیت اصلی یاد کرد ولی درواقع، چیزی بیش از یک به روز رسانی داده نبود؛ چیزی که اجازه می‌داد وبسایت‌های تحت تأثیر نسخه‌های پیشین، بازیافت شوند و درعین‌حال، آن دسته از وبسایت‌های اسپم‌ساز که همچنان به دست‌کاری‌های اسپمی خود ادامه می‌دادند و از ردیاب شناسایی فرار کرده بودند، تحت تأثیر واقع شوند.
یکی از کارمندان گوگل به نام پیر فار از طریق حساب گوگل‌پلاس خود این به روز رسانی را تأیید کرد و اذعان داشت که کارگزاری کامل این به روز رسانی، چند هفته به درازا می‌انجامد. او همچنین اعلام کرد که این رونوشت، کم‌تر از ۱ درصد از جستارهای انگلیسی‌زبان را تحت تأثیر قرار داده است.




همه چیز راجع به الگوریتم موش کور (possum)
آپدیت الگوریتم پنگوئن گوگل 3
۲۳ سپتامبر ۲۰۱۶
در حدود دو سال پس از نسخه‌ی Google Penguin 3.0، نسخه‌ی نهایی الگوریتم پنگوئن گوگل راه‌اندازی شد. بزرگ‌ترین دگردیسی این الگوریتم در نسخه‌ی پایانی این بود که دیگر به بخشی از الگوریتم اصلی گوگل تبدیل شده بود. باید گفت هنگامی‌که الگوریتم به بخشی از الگوریتم اصلی تبدیل می‌شود، به این معنا نیست که تغییر کارکرد داده است یا ممکن است دوباره تغییراتی را پشت سر بگذارد. بالاتر از آن به این معناست که نه‌تنها الگوریتم اصلی تغییر کرده است که رویکرد کمپانی گوگل هم نسبت به الگوریتم تغییر کرده است.
اینک که پنگوئن و الگوریتم اصلی به‌طور هم‌زمان فعالیت می‌کنند، وبسایت‌ها و لینک‌ها در دم و بی‌درنگ Real-Time ارزیابی می‌شوند؛ به این معنی که می‌توانید (منطقاً) تأثیرات آنی لینک‌سازی یا اقدامات اصلاحی خود را ببینید.
در برابر نسخه‌های پیشین که وبسایت‌های خاطی را جریمه می‌کرد، در پنگوئن جدید لینک‌ها به‌خودی‌خود بی‌ارزش می‌شدند و دیگر نیازی به جریمه شدن وجود نداشت.
پژوهش‌ها و تجربیات شخصی نشان می‌دهد که جریمه‌های الگوریتمی مربوط به بک‌لینک‌ها همچنان وجود دارند.
داده‌های منتشرشده توسط متخصصین سئو مانند مایکل کاتم و همچنین کاهش رتبه‌های بر پایهٔ الگوریتم که براثر پاک‌سازی (Disavow) پرونده‌ها در Penguin 4.0 پیش آمدند، این ادعا را تقویت می‌کند.
جریمه‌های الگوریتمی پنگوئن کمپانی گوگل
همین ‌که الگوریتم پنگوئن معرفی شد، وبمسترها و برندهایی که از ترفندهای گمراه‌کننده‌ی لینک سازی استفاده کرده بودند یا پروفایل بک لینک خود را لینک‌های بی‌کیفیت و جعلی پر کرده بودند، شاهد کاهش ترافیک ارگانیک و رتبه‌بندی وبسایت خود شدند.
همه‌ی جریمه‌های پنگوئن کلیت یک وبسایت را فرانمی‌گرفت؛ برخی از آن‌ها تنها دسته‌ای از کلیدواژه‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دادند که به‌شدت اسپم‌شده یا بیش‌ازحد بهینه شده بودند: کلیدواژه‌هایی مانند محصولات اصلی و در برخی موارد، حتی نام خود برند.
تأثیرات پنگوئن می‌تواند حتی از دامین‌ها فراتر برود؛ پس تغییر دامین و هدایت دامین پیشین به دامین جدید می‌تواند به‌مراتب و در بلندمدت مشکلات بیشتری را ایجاد کند. تجربیات و پژوهش‌ها نشان می‌دهد که به‌کارگیری ریدایرکت ۳۰۱ یا ۳۰۲ آثار پنگوئن را از میان نمی‌برد. جان مولر در انجمن وبمسترهای گوگل اعلام کرد که به‌کارگیری متا-Refresh از یک دامین به دامین جدید می‌تواند ایجاد چالش کند. روی‌هم‌رفته، ما توصیه می‌کنیم هیچ‌وقت از ریدایرکت‌های متا-Refresh استفاده نکنید چراکه باعث سردرگمی کاربران و کرالرهای موتورهای جستجو می‌شود. (کرالرهای موتورهای جستجو ممکن است آن را با تلاشی برای تغییر مسیر Redirect اشتباه بگیرند.)
بازیابی الگوریتم پنگوئن
ابزار ِ Disavow یکی از ابزارهای کاربردی متخصصین SEO به شمار می‌آید. حتی حالا که پنگوئن به‌عنوان بخشی از الگوریتم اصلی گوگل کار می‌کند نیز یک ابزار کاربردی است. همان‌گونه که انتظار دارید، پژوهش‌هایی انجام شده و نظریه‌هایی منتشر شده با این درون‌مایه که Disavow کردن لینک، هیچ کمکی به کاهش رتبه‌های الگوریتمی مبتنی بر لینک نمی‌کند ولی نمایندگان کمپانی گوگل طی نشست‌های عمومی این دیدگاه را رد کردند.
گوگل پیشنهاد می‌کند که در هنگام رویارویی با لینک اسپم‌ها، این ابزار باید به‌عنوان آخرین ابزار استفاده شود چراکه Disavow کردن یک لینک به‌مراتب آسان‌تر و سریعتر از ثبت درخواست بازبینی برای لینک‌های غیر اسپم است.
یک فایل Disavow دربرگیرنده چه چیزهایی است؟
یک فایل Disavow پرونده‌ای حاوی لینک‌هایی است که به گوگل اعلام می‌کند آن‌ها را نادیده بگیرد تا تأثیری روی رتبه‌بندی وبسایت شما نداشته باشند. نتیجه چنین خواهد بود که این لینک‌های بی‌ارزش دیگر رتبه‌ی وبسایت شما را کم نمی‌کنند ولی اگر ندانسته لینک کارآمدی را وارد این فایل کرده باشید، دیگر از مزایای داشتنش در بالا بردن رتبه‌ی سایت خود بهره‌مند نخواهید شد.
نیاز نیست هیچ یادداشتی در فایل Disavow قرار دهید مگر اینکه بخواهید از آن‌ها به‌عنوان مرجع استفاده کنید. به‌هرحال، بهتر است تنها لینک‌ها را در فایل قرار دهید. گوگل هیچ‌یک از یادداشت‌های موجود در فایل شما را نمی‌خواند چراکه روند پردازش فایل، به‌صورت خودکار صورت می‌گیرد و کسی وجود ندارد که بخواهد یادداشت شما را بررسی کند. برخی فکر می‌کنند شاید مفید باشد تاریخ اضافه شدن لینک‌ها به فایل را بنویسند یا یادداشتی دراین‌باره بنویسند که تلاش کرده‌اند از راه وبمستر خود لینکی را پاک کنند ولی چنین نیست.
به‌محض اینکه فایل Disavow خود را بارگزاری کنید، گوگل برای شما یک تأییدیه می‌فرستد. ولی با اینکه گوگل در آن پردازش را آغاز می‌کند، لینک‌ها در آن برطرف نمی‌شوند و وبسایت شما نیز بی‌درنگ بهبود پیدا نمی‌کند.
گوگل همچنان نیاز دارد که لینک‌های موجود در درخواست Disavow شما را کرال کند و درخواست شما منجر به تسریع عملیات گوگل در کرال کردن لینک‌هایی که شما در فایل مشخص کرده‌اید نمی‌شود. همچنین، راهی برای بازشناسی لینک‌های چشم‌پوشی شده از دیگر لینک‌ها وجود ندارد چراکه گوگل همچنان هر دو را در گزارش کنسول Google Search شما دارد.
اگر به‌تازگی نیز فایل Disavow ثبت کرده باشید، گوگل فایل تازه‌ی شما را جایگزین پیشین می‌کند و آن را به فایل قبلی اضافه نمی‌کند؛ بنابراین بسیار مهم است که مطمئن شوید لینک‌هایی که در فایل قبلی Disavow ثبت کرده‌اید را در فایل تازه هم ثبت کنید. شما همیشه می‌توانید آخرین فایل Disavow ثبت‌شده‌ی خود را از کنسول Google Search خود دانلود کنید.
چشم‌پوشی از تک لینک‌ها در برابر دامنه‌ها
پیشنهاد می‌شود که لینک‌هایی را disavow کنید که در هم‌تراز با دامین هستند و تک لینک‌ها را رها کنید. در برخی موارد هم باید تک لینک‌های مشخصی را Disavow کنید؛ برای نمونه هنگامی یک وبسایت اصلی ترکیبی از لینک‌های باکیفیت و خریداری‌شده را داراست. ولی برای بیشتر لینک‌ها، می‌توانید Disavow را مبتنی بر دامین انجام دهید. در آن صورت، گوگل برای چشم‌پوشی از لینک مشخصی در سایت شما، کافی است که یک صفحه‌ی حاوی آن لینک را کرال کند.
انجام Disavow مبتنی بر دامین همچنین به این معناست که نیاز نیست نگران لینک‌های ایندکس‌شده با www یا بدون آن باشید زیرا این نوع Disavow آن را به‌حساب می‌آورد.




همه چیز درباره خرید بک لینک: آیا خرید بک لینک اشتباه است؟
بک لینک‌ های خود را پیدا کنید.
اگر فکر می‌کنید که سایت شما تحت تأثیر منفی پنگوئن قرار گرفته است، باید لینک‌های خود را بازرسی کنید و لینک‌های کم‌کیفیت و اسپم را پاک یا Disavow کنید.
کنسول Google Search برای دارندگان وبسایت، فهرستی از بک لینک ها را داراست ولی این را هم بدانید که این فهرست همچنین دربرگیرنده لینک‌های نوفالو نیز هست. اگر لینکی نوفالو باشد، تأثیری روی وبسایت شما ندارد ولی در نظر داشته باشید که وبسایت شما ممکن است بدون هیچ گزارش قبلی، لینک نوفالو را در آینده پاک کند.
همچنین ابزارهای شخص ثالثی وجود دارند که لینک‌ها را شناسایی می‌کنند ولی ازآنجاکه برخی وبسایت‌ها به بات‌های شخص ثالث اجازه کرال کردن نمی‌دهند، همگی لینک‌های هدایت‌شده به وبسایت شما را نمایش نمی‌دهند. و ازآنجاکه برخی از این سایت‌ها، سایت‌های باکیفیت و شناخته‌شده‌ای هستند و نمی‌خواهند پهنای باند را برای این بات‌ها هدر بدهند، ابزارهای شخص ثالث توسط وبسایت‌های اسپم استفاده می‌شوند تا لینک‌های کم‌کیفیت خود را از گزارش شدن محافظت کنند.
مانیتور کردن بک لینک ها نیز یک کار ضروری است. زیرا گاهی صنعتی که در آن فعالیت می‌کنیم کاملاً روراست نیست و ممکن است دچار حملات SEO منفی شویم. یعنی ممکن است یکی از رقبا لینک اسپم بخرد و به‌سوی وبسایت ما روانه کند.
هنگامی‌که گوگل وبسایتی را برای لینک‌های بی‌کیفیت شناسایی می‌کند، خیلی از دارندگان وبسایت‌ها از «SEO منفی» به عنوان دستاویزی در برابر گوگل استفاده می‌کنند ولی این کمپانی اعلام کرده است که در شناسایی SEO منفی بسیار زبردست است و نیاز نیست نگران آن باشیم. البته این حقیقت به این معناست که استفاده‌ی مداوم از ویژگی Disavow بدون دریافت نشانه‌ای از جریمه‌ی الگوریتمی یا دریافت اعلان از یک اقدام دستی، می‌تواند ایده‌ی خوبی باشد.
بااین‌حال، جالب توجه است که نظرسنجی انجام‌گرفته توسط SEJ در سپتامبر، نشان می‌دهد که سی و هشت درصد بهبوددهنده‌ی موتورهای جستجو، هیچ‌گاه از بک لینک‌ ها چشم‌پوشی نمی‌کنند. رفتن به پروفایل هر بک لینک و بررسی این امر که آیا لینکی است که شما خواسته‌اید یا نه، کار کمی نیست.
پیش‌دستی در پاک‌سازی لینک
گوگل توصیه می‌کند که پیش از شروع به Disavow کردن، سعی کنید به وبسایت یا وبمستری که فکر می‌کنید منبع اصلی لینک های اسپم شماست دسترسی پیدا کرده و از آن‌ها بخواهید لینک را پاک کنند.
برخی دارندگان وبسایت برای پاک کردن یک لینک هزینه دریافت می‌کنند. بر پایهٔ پیشنهاد گوگل، هرگز برای پاک کردن لینک هزینه‌ای نپردازید بلکه آن لینک را به فایل Disavow اضافه کنید و به سراغ پاک کردن لینک بعدی بروید.
بااینکه پیش‌دستی در پاک‌سازی راهی کارآمد برای رهایی از جریمه‌های مبتنی بر لینک است، همیشه هم نیاز نیست. الگوریتم پنگوئن همچنین حجم لینک‌های باکیفیت و ارگانیک را در برابر شمار لینک‌ های اسپم قرار می‌دهد.
درحالی‌که در نمونه‌های جزئی جریمه (برای نمونه جریمه به علت استفاده بیش‌ازحد از واژگان کلیدی) ممکن است الگوریتم همچنان شما را تحت تأثر قرار دهد، ضرورت اصلاحات بک لینک ها و مانیتورینگ آن‌ها می‌تواند شما را پوشش دهد.
برخی وبمسترها تا آنجا پیش می‌روند که قوانینی را در این رابطه در قوانین وبسایت خود می‌گنجانند.
ارزیابی کیفیت لینک
برخی افراد با ارزیابی کیفیت لینک‌ها مشکل دارند. تصور نکنید که چون یک لینک از یک سایت .edu آمده، پس یک لینک باکیفیت است. خیلی از دانشجویان دامین .edu دارند و لینک‌های اسپم وبسایت‌های شخصی خود را می‌فروشند. این لینک‌ها باید حتماً Disavow بشوند. هکرها هم به این نوع دامین‌ها که حاوی لینک‌های بی‌کیفت است دسترسی دارند.
هرگز بر اساس دامین یک سایت در مورد آن سایت تصمیم‌گیری نکنید. درحالی‌که نمی‌توانید قضاوت درستی در مورد دامین .edu داشته باشید، در مورد TLD ها و ccTLD ها هم شرایط به همین صورت است.
گوگل اعلام کرده است که صرف بودن در یک TDL مشخص، رتبه‌بندی وبسایت شما نه آسیب می‌بیند و نه رشد می‌کند. ولی به‌هرحال حتماً نیاز دارید که شخصاً لینک‌ها را ارزیابی کنید.
یک جوک قدیمی در این مورد وجود دارد که می‌گوید صرف .info بودن نمی‌توان از سلامت یک صفحه مطمئن شد زیرا خیلی از اسپمرها از این TLD استفاده می‌کنند. اما در واقع، خیلی از لینک‌های باکیفیت از این TLD می‌آیند. این جوک و این حقیقت، هر دو به اهمیت ارزیابی شخصی بک لینک ها اضافه می‌کند.
مراقب لینک های سایت‌های معتبر و باکیفیت باشید
هنگام بررسی فهرست، لینک‌هایی که از وبسایت‌های معتبری مانند BBC و هافینگتون پست آمده است را سرسری نگیرید. صرف اینکه این لینک‌ها از وبسایت‌های رسمی نشأت گرفته، به چشم گوگل آن‌ها را باکیفیت نشان نمی‌دهد. شما باید محتوای این صفحات را نیز بررسی کنید.
خیلی از این وبسایت‌ها هم لینک می‌فروشند، گرچه برخی لینک‌ها تحت پوشش تبلیغات ایجاد شده‌اند یا یکی از شرکای زرنگ آن‌ها لینک‌ها را در مقالات خود قرار می‌دهد. این دست لینک ها که در واقع بسیار بی‌کیفیت هستند، توسط کارشناس‌های SEO تأیید شده‌اند و همان‌طور که حدس می‌زنید، همچنان می‌توانند مورد جریمه‌ی الگوریتم پنگوئن قرار بگیرند.
آشنایی با خدمات مشاوره سئو
لینک‌های تبلیغاتی
همان‌طور که در خصوص رسانه‌های تبلیغاتی فکر می‌کنید، باید به لینکی که این رسانه‌ها می‌توانند به وبسایت شما بدهند و ممکن است به عنوان لینک‌های تبلیغاتی به آن‌ها نگاه کنید نیز فکر کنید. لینک های خریداری‌شده همیشه به این معنا نیستند که برای آن‌ها پرداختی صورت گرفته است. از نظر گوگل، هر لینکی که در برابر دریافت محصول رایگان یا تخفیفی روی آن محصول ایجاد شده باشد، می‌تواند یک لینک خریداری شده باشد. سال‌ها پیش این لینک‌ها هیچ ایرادی نداشتند اما حالا باید نوفالو شوند. این لینک همچنان برای شما باارزش محسوب می‌شود اما به‌جای اینکه به رتبه‌بندی شما کمک کند، منجر به معرفی برند و افزایش ترافیک وبسایت شما می‌شود. ممکن است شما لینکی از یک کمپین تبلیغاتی مربوط به چند سال پیش خود داشته باشید که حالا دارد روی یک سایت دیگر اثر منفی می‌گذارد.
بنا به همه این دلایل، بسیار مهم است که هر لینک را شخصاً ارزیابی کنید. شما باید لینک‌های بی‌کیفیت را به این دلیل که می‌تواند توسط پنگوئن شناسایی شود و یا در آینده چالش دیگری را ایجاد کند، پاک کنید. اما مشخصاً نمی‌خواهید لینک های باکیفیت را که برای وبسایتتان رتبه‌ی بهتری در نتایج جستجو به همراه می‌آورد را پاک کنید.




آشنایی با ۱۰ نکته سئویی در طراحی سایت
لینک‌های تبلیغاتی نوفالو شده همچنین می‌توانند اقدامات دستی لینک های خروجی سایت مرجع را راه‌اندازی کنند.
بازیابی الگوریتم پنگوئن مشاهده نمی‌شود؟
برخی اوقات، وبمسترها حتی پس‌ازاینکه به‌خوبی پروفایل لینک‌ها خود را پاکسازی کردند هم افزایش ترافیک و رتبه‌ای را مشاهده نمی‌کنند که می‌تواند از دلایل گوناگونی نشأت بگیرد:
  • افزایش چشم‌گیر ترافیک و رتبه‌بندی که در ابتدا و پیش از جریمه‌ی الگوریتمی ایجاد شده، تصدیق شده نبوده و (چه‌بسا موقتاً ایجاد شده) از طریق بک لینک های اسپم ایجاد شده است.[*]پس از پاکسازی لینک های اسپم، هیچ تلاشی برای ساختن بک لینک های باارزش صورت نگرفته است.[*]همه‌ی بک لینک های منفی Disavow نشده و تنها نسبت بالایی از آن‌ها پاک شده‌اند.[*]دلیل جریمه شدن اصلا لینک نبوده.
بعد از ریکاوری و بهبود الگوریتم پنگوئن، انتظار نداشته باشید که رتبه‌بندی شما به حالت اول برگردد. خیلی از دارندگان وبسایت‌ها تصور می‌کنند که بعد از ریکاوری به جایگاه اولیه برمی‌گردند.
اول، برخی از لینک‌های Disavow شده به‌طور غیر ارگانیک به رتبه‌ی شما اضافه کرده‌اند. پس نباید چشمداشت داشته باشید که رتبه بندی شما بی‌درنگ بهبود پیدا کند.
دوم، ازآنجایی‌که خیلی از سئوکاران در بازشناسی لینک های باکیفیت ضعیف عمل می‌کنند، احتمال دارد که برخی لینک های ارزشمند را هم به عنوان لینک اسپم شناسایی کرده و Disavow کرده باشند.
به این دلایل، این را هم بیفزایید که واقعیت این است که گوگل پی‌درپی الگوریتم خود را تغییر می‌دهد. پس فاکتورهایی که پیش‌ازاین به رتبه بندی شما کمک می‌کرده است، ممکن است حالا به زیان شما باشد و بالعکس.

پاسخ ها

براي نمايش پاسخ جديد نيازي به رفرش صفحه نيست روي تازه سازي پاسخ ها کليک کنيد !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.