تجهیزات پسیو شبکه
سفارش تبليغات در انجــمن قالب گراف ورود به تاپيک اطلاعيه هاي تابستانه قالب گراف
امور گرافيکي و کدنويسي وب خود را به جي جي ميزبان بسپاريد
نام کاربري : پسورد : فراموش
تجهیزات پسیو شبکه چیست ؟

تجهیزات پسیو شبکه آن بخش هایی از شبکه کامپیوتری می باشد که وظیفه انتقال داده در شبکه را به عهده دارد و نمی تواند روی داده تغییر و یا تاثیری داشته باشند همانند کابل شبکه ( کابل مسی، کابل فیبر نوری و کواکسیال)، کانکتورها رک شبکه و سایر موارد . تمامی راه حل های پسیو مسلما شامل تجهیزات پسیو شبکه می باشد که در آن کابل شبکه نقش اصلی را به عهده دارد و سایر تجهیزات در کنار کابل شبکه فرآیند انتقال داده را بدون تاثیر بر روی آن کامل می کنند . حال به توضیح بعضی از تجهیزات پسیو شبکه می پردازیم

کابل شبکه


که مهمترین جزء انتقال داده می باشد خود شامل کابل مسی، کابل فیبر نوری و کابل کواکسیال است که بسته به نیاز در پروژه های مختلف بکاربرده میشود .

کابل شبکه مسی از ۴ زوج سیم بهم تابیده تشکیل شده است که بصورت دسته بندی های Cat5e,Cat6,Cat6Aو Cat7 و در انواع UTP,FTP و SFTP طبقه بندی می شوند. سرعت و پهنای باند کابل های مسی با یکدیگر متفاوت است . بطوریکه کابل Cat5e بیشتر در شبکه های با سرعت 10/100Mbps ، کابل Cat6 بیشتر در شبکه های با سرعت 1000Mbps‌ و کابل های Cat6A و Cat7 در شبکه های باسرعت 10G مورد استفاده قرار میگیرد. لازم بذکر است که کابلهای Cat6 ، Cat6A و کابل Cat7 سرعتهای پایینتر را نیز پشتیبانی می کنند. از نظر پوشش محافظ کابل نیز کابل های شبکه UTP بدون پوشش می باشند . کابل های FTP دارای یک لایه فویل فلزی و کابل های SFTP دارای یک لایه شیلد و یک لایه فویل برای جلوگیری از نفوذ نویز الکترو مغناطیس می باشد .

همچنین تمامی متعلقات مربوط به کابل که برای انتقال داده مورد نیاز می باشد نیز در دسته بندی تجهیزات پسیو قرار میگیرند که مهمترین آنها عبارتند از :



یک قطعه اتصال دهنده مادگی می باشد که در دو سر کابل سربندی می شود و در سمت رک در پچپنل و در سمت ایستگاه کاری برروی دیوار یا ترانک درون فیس پیلیت قرار میگیرد .


یک مونتاژ سخت افزاری می باشد که جهت قرار گرفتن کیستون ها می باشد و درون رک قرار میگیرد و رکمونت است .


یک اصطلاح در کابل کشی ساختیافته می باشد و طولی از کابل شبکه است که در دو سر خود دارای کانکتور RJ45 می باشد و جهت اتصال دیوایسهای مختلف تحت شبکه با بستر شبکه مورد استفاده قرار میگیرد .

محصولات






پاسخ ها
کابل فیبر نوری چیست


کابل فیبر نوری از رشته شیشه ای یا پلاستیکی استاندارد برای انتقال سیگنال داده به وسیله نور استفاده می کند . بدین ترتیب که داده ها در غالب پالس های نوری منتقل میگردد. برخلاف انواع کابل های مسی کابل فیبر نوری ماهیت الکتریکی ندارد . البته تار پلاستیکی همانند تار شیشه ای نمی تواند داده را منتقل کند و پهنای باند پایینتری دارد ضمنا کابل فیبر نوری با تار پلاستیکی درجه بندی شده حضور گسترده ای در بازار ندارد و به نظر میرسد که بزودی از رده خارج شود .

نور از طریق کابل فیبر نوری توسط دیود و یا لیزر منتقل میگردد که امروه برای مسافتهای طولانی بیشتر از لیزر استفاده می شود . یک کابل فیبر نوری نوعی را می توانید در شکل زیر مشاهده نمایید که دارای غلاف و قسمتهای محافظ و تارهای نوری می شود .

کابل فیبر نوری از تار شیشه ای ( به قطر 8.3,50 و یا 62.5 میکرون ) که بسته به نوع آن دارد تشکیل شده است توجه داشته باشید که اندازه های فوق از قطر موی انسان نیز کوچکتر است و توسط یک روکش (Cladding) احاطه شده است . و روکش که اندازه معمول آن ۱۲۵ میکرون می باشد دارای پوشش الیاف محافظ و عایق غیر رسانا است و نهایتا ژاکت (Jacket) که برروی تمامی موارد فوق کشیده می شود .


مزایای


با توجه به اینکه هنوز بکارگیری فیبر نوری روی دسکتاپ در شبکه های امروزی مقرون به صرفه نمیباشد اما به نظر میرسد که پاسخ نهایی برای انتقال هر اطلاعاتی از قبیل ویدئو، صدا و داده به علت پهنای باند نا محدود فیبر نوری باشد . برخی از مزایا کابل فیبر نوری نسب به کابل شبکه مسی عبارتست از :


1- فاصله ای که کابل فیبر نوری پشتیبانی می کند بسیار بیشتر از کابل شبکه مسی می باشد

2- پهنای باند کابل فیبر نوری بصورت چشمگیری بالاتر از کابل شبکه مسی می باشد .

3- کابل فیبر نوری نسبت به نویز الکترو مغناطیس و همشنوایی حساس نیست و البته هیچ از آن دو را نیز تولید نمی کند



کابل شبکه یکی از اجزای مهم شبکه های کامپیوتری به حساب می آید. برای اینکه یه داده از یه کامپیوتر به یه کامپیوتر دیگه تحت شبکه ارسال شود، داده باید یه سری مراحل نرم افزاری و سخت افزاری را طی کند مثلا کد گذاری شود، دسته بندی شود، مقصدش مشخص شود و نهایتا به یه داده قابل انتقال تبدیل شود و از طریق کابل در شبکه منتقل شود . در واقع کابل شبکه ، رابط بین دستگاه ها در شبکه هست که فقط می تواند صفر و یک (جریان و ولتاژ الکتریکی) را منتقل کند. انواع کابل شبکه تابیده شده از لحاظ مقاومت در برابر نویز کابل های کنونی Twisted-Pair از لحاظ ساختار به دو دسته کلی UTP و STP تقسیم بندی می شوند. کابل های STP یا شیلددار کابل هایی هستند که به منظور کاهش تداخل الکترومغناطیسی (EMI) یا همان نویز، در آن ها از شیلد استفاده شده است. کابل های twisted-Pair کنونی از 4 زوج به هم تابیده شده تشکیل شده اند. کابل های شبکه بر اساس نوع شیلد به کار رفته به انواع مختلفی تقسیم می شوند.

کابل شبکه Cat5e کابل های UTP و انواع مختلف کابل های STP را بررسی خواهیم کرد: کابل های شبکه UTPکابل های شبکه STPکابل های شبکه FTP یا F/UTPکابل های شبکه S/UTPکابل های شبکه SF/UTP یا SFTPکابل های شبکه S/FTPکابل های شبکه F/FTPکابل های شبکه U/FTPکابل های شبکه U/UTP
محصولات سامانه ارتباط وستا
کابل فیبر نوری
سوییچ شبکه
مدیا کانورتور
رک ایستاده
آداپتور فیبر نوری چیست؟ و چه کاربردی دارد؟
آداپتور فیبر نوری نوع دیگری از تجهیزات کوچکی هستند که برای متصل کردن کابل های فیبر نوری به هم مورد استفاده قرار میگیرند. که نام دیگر آنها کوپلر فیبر نوری است.ممکن است آداپتورهای فیبر نوری شکلهای متفاوتی داشته باشند، اما عملکرد همه آداپتورها یکسان است. آداپتور فیبرنوری اجازه می دهد تا کابل های فیبر نوری بصورت تکی یا در یک شبکه بزرگ به همدیگر متصل بشوند، یکی دیگر از مزیت های این آداپتورها این است توانایی ارتباطی بسیاری از دستگاه ها به صورت همزمان برقرار سازند. با توجه به اشکال و ساختارهای مختلف، آداپتورهای فیبر نوری را می توان در کلاس های مختلفی، مانند آداپتور فیبرنوری FC ، آداپتور فیبر نوری SC ، آداپتور فیبر نوری ST ، آداپتور فیبر نوری LC و غیره دسته بندی نمود. این مقاله به شکلی ویژه به معرفی این چهار نوع آداپتور فیبر نوری می پردازد.

آداپتور فیبر نوری FC چیست؟و چه کاربردی در شبکه دارد؟

آداپتور فیبرنوری FC برای تقویت ساختار بیرونی از یک غلاف فلزی استفاده می کند و می تواند توسط یک پيچ تنظيم دوطرفه بسته شود. همچنین پین سرامیکی در قسمت انتهایی آن به کار رفته است. بنابراین، آداپتور فیبرنوری FCقادر به حفظ عملکرد نوری و مکانیکی پایدار برای مدت زمان طولانی باشد. می توان آن را به انواع مربعی، بیضوی شکل و دایره ای شکل با نسخه سینگل مود و مالتی مود تقسیم کرد. آداپتور FC فیبر نوری به آسانی قابل استفاده می باشد و حساس به گرد و غبار است، و امروزه با استفاده از لبه کروی بدون تغییر ساختار خارجی، عملکرد آن افزایش یافته است.نتیجه آداپتورهای فیبر نوری اتصالات نوری را راحت تر می کند. آداپتورهای فیبر نوری LC ،FC، SC وST بخشی از خانواده آداپتورها می باشند و به طور گسترده ای استفاده می شود. دستگاه کوچک مانند آداپتور فیبر نوری واقعا کاربردهای مختلفی در انتقال اطلاعات دارد، به این دلیل، تا حد زیادی راندمان کار را بهبود می بخشد.

محصولات سامانه ارتباط وستا

کیستون شبکه
سوئیچ شبکه poe

پچکورد فیبر نوری
پچپنل فیبر نوری
پچپنل
لیست قیمت کابل شبکه
پچکورد
کابل شبکه
آداپتور فیبر نوری
نمایندگی سیسکو
کابل فیبر نوری
سوییچ شبکه
مدیا کانورتور
رک دیواری
رک ایستاده
پیگیتل
مبدل فیبر نوری

براي نمايش پاسخ جديد نيازي به رفرش صفحه نيست روي تازه سازي پاسخ ها کليک کنيد !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.