ویژگی های طراحی یک لوگوی خوب و تاثیر گذار
سفارش تبليغات در انجــمن قالب گراف ورود به تاپيک اطلاعيه هاي تابستانه قالب گراف
امور گرافيکي و کدنويسي وب خود را به جي جي ميزبان بسپاريد
نام کاربري : پسورد : فراموش

لوگو به نشان نشان تجاری یک کمپانی گفته می شود که به کرات روی رسانه های بصری مختلف و متعدد، به عنوان عنصر هویت بخش کمپانی مورد استفاده قرار می گیرد. طرح لوگو باید خاص و دارای معنا و مفهوم سمبولیک و بیانگر ارزش های کمپانی باشد.

با یک مثال ساده موضوع را روشن می کنیم، اگر فعالیت کمپانی شما در زمینه تولید لوازم جانبی رایانه است بنابراین باید لوگویی بر مبنای لوازم جانبی رایانه مثل ماوس طراحی کنید.

شما باید مطمئن شوید که لوگویی که طراحی می کنید مشابه لوگوی کمپانی های دیگر نبوده و در عین حال منحصر به فرد و دارای طرحی خاص و جدید باشد و به تجارت شما هویت بصری خاصی ببخشد. می توانید نکات زیر را در دستور کار طراحی لوگو قرار دهید تا بتوانید یک لوگوی منحصر به فرد و تاثیر گذار داشته باشید.

۱.طرح لوگو باید نوع فعالیت کمپانی شما را به بیننده بفهماند. سعی کنید طرح بیش از حد آشکار و قابل فهم نباشد که بیننده در نگاه اول آن را تشخیص دهد. مثلا استفاده از طرح دندان برای طراحی لوگوی یک دندانپزشک خیلی مناسب نیست!

۲.شما می توانید قوانین را بشکنید! یک لوگو حتما نباید ارزش های کمپانی را بیان کند، و مشتری ممکن است به دنبال سمبل و نشانه ای بی معنی باشد! اگر چه این موضوع کمی غیر معمول است، اما امکان وقوع آن وجود دارد و به نظر ما اشتباه نیست. هر چیزی که برای شما کارایی دارد می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

۳.به مشتری ها چیزی ارائه کنید که می خواهند. طراح و مشتری ممکن است هرگز رو در روی یکدیگر قرار نگیرند. یک طراح حرفه ای باید نظرات شخصی خود را کنار گذاشته و مطابق خواست و سلیقه مشتری طراحی کند.

۴.چرا فرایند طراحی را با یک قلم یا مداد شروع نکنیم؟ استفاده از این ابزارها بسیار ساده تر از مانیتور و ماوس است، بنابراین اجازه دهید کار را با آن ها آغاز کنیم. از رایانه برای طراحی طرح نهایی استفاده کنید، اما ایده اصلی خود را روی کاغذ پیاده کنید.

۵.شما در قبال آماده سازی و ارائه طرح به مشتری قول می دهید که باید در زمان تعیین شده کار را تحویل دهید. اگر احساس می کنید طرح را در مدت 1 هفته تکمیل می کنید از آن ها 10 روز مهلت بخواهید.

۶.هنگام طراحی لوگو به تمایلات و گرایشات فکر نکنید، در عوض سعی کنید تا جایی که می توانید یک طرح بکر و اوریجینال ارائه کنید.

۷.رنگ آمیزی کار را به مرحله آخر موکول کنید. در آغاز طراحی سعی کنید همه چیز ساده و تک رنگ باشد. همچنین از رنگ های زیاد استفاده نکنید. این باعث می شود حس در هم ریختگی و شلوغی و کمبود فضا در یک طرح کوچک ایجاد شود.

۸.از آیتم های متناسب و مناسب استفاده کنید. به عبارت دیگر، اگر شما می خواهید برای یک وکیل یا مشاور حقوقی لوگو طراحی کنید، نمی توانید از طرح های کمدی یا خنده دار استفاده نمایید.

۹.لوگو را ساده طراحی کنید. یک طرح ساده تر، بهتر و آسان تر در ذهن بیننده باقی می ماند. لوگوی کمپانی Nike را مجسم کنید- شما هیچ وقت علامت تیک را فراموش نمی کنید. این کاری است که شما هم باید انجام دهید.

۱۰.در اولین نشست خود با مشتری، ویژگی های یک لوگو را کاملا برای او توضیح دهید. شما هیچ وقت نمی توانید در فضای اندک یک لوگو حجم زیادی از آیتم ها را قرار دهید.

منبع:لوگو نشان

امضاي کاربر :
https://t.me/M_o_bb_i_n

تشکر شده:

7 کاربر از whatyouknow به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: mattin / mahdio77 / ahmadreza9001 / pendar / zero / yousofata1380 / virtualnumber /

پاسخ ها

جالبه !

امضاي کاربر :
شـــاد *بـــاشیــــن . . . شاید فــــردا نبـــاشین ☀



تشکر شده:

2 کاربر از mattin به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: whatyouknow / virtualnumber /

مفید و کاربردی بود !

استفاده کردیم

امضاي کاربر :

تشکر شده:

1 کاربر از ahmadreza9001 به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: whatyouknow /

علی بود مرسی!

امضاي کاربر :
فقــــط خــودمــو خـــودشـــ...

M.A

تشکر شده:

1 کاربر از pendar به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: whatyouknow /

عالی بود ممنون

امضاي کاربر :

تشکر شده:

1 کاربر از zero به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: whatyouknow /

تشکر

امضاي کاربر :
Back
:)

تشکر شده:

1 کاربر از mrarsh به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: whatyouknow /

مرسی بسیار مفید وآموزنده بود مبین جان

امضاي کاربر :

♫با توکل به خدا مسیر زندگی ات را ادامه بده♫
☺☺☺☺



تشکر شده:

1 کاربر از yousofata1380 به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: whatyouknow /

تشکر شده:

1 کاربر از 00babak به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: whatyouknow /

واقعا عالی و آموزنده بود

ممنون

امضاي کاربر :
*آن که درد را آفریده برای آن ها دارو نیز قرار داده است.*

طراحی لوگو ، عکس نوشته ، پوستر ، هدر و ...
http://telegram.me/AshkanEsmaeili

عالی بود

امضاي کاربر :
سایت بزرگ ایرونیا

فروش انواع قالب وردپرس با کمترین قیمت ( حتما دیدن فرمایید )

فروش پروژه های درسی و دانشگاهی

سلام ممنون از اطلاعات بسیار خوبتون ، از اونجایی که فرایند طراحی لوگو کمی پیچیده هستش و از قاعده خاصی پیروی نمیکنه دستمون در این کار بسیار بازهستش اما رعایت برخی نکات میتونه به ما کمک بسیار زیادی بکنه تا در نهایت لوگویی حرفه ای و مطابق با اصول طراحی گرافیک داشته باشیم ، بنده نیز جا دیدم تا این تاپیک رو گسترده تر و جامع تر کنم و به همین دلیل نکات مهم دیگری رو هم بنده بهش اضافه میکنم

1- ساده بودن

لوگوهایی ساده هستند که افراد می‌توانند به محض دیدن‌شان، آن‌ها را شناخته و تشخیص دهند. ساده‌ترین لوگوها هم آن‌هایی هستند که مردم، بیشتر آن‌ها را به خاطر می‌آورند.

لوگوی پیچیده نه تنها شناسایی و تشخیص لوگو را سخت می‌کنند، بلکه باعث می‌شوند که محصول شما با مخاطبان ارتباط خوبی برقرار نکند.

2- متمایز بودن

در بازار شلوغ و درهم ریخته امروزی، یافتن راهی برای دوام آوردن میان رقبا، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد؛ اما ایده‌ای که در اینجا مطرح است، متفاوت بودن از رقبا است.

بدون طراحی یک لوگوی متمایز، شاید مشتری‌ها به زمان زیادی برای شناختن برندتان نیاز داشته باشند و شما را با شرکت‌های دیگر اشتباه بگیرند و از همه مهم‌تر، به جای انتخاب محصول یا خدمات شما، سرانجام شرکت رقیب شما را برگزینند.

3- لوگو حرفه ای انحصاری

یکی از مهمترین ویژگی های یک لوگو حرفه ای می تواند منحصر به فرد بودن آن باشد. لوگو ای که منحصر به فرد است یعنی هیچ نسخه کپی و یا شبیه به آن، چه در ایران و چه در کشور های دیگر وجود ندارد. برای طراحی نشان حرفه ای منحصر به فرد باید به دنبال شرکتی مطمئن باشید تا بتواند طراحی لوگو منحصر به فرد برایتان به انجام برساند و درصورتی که لوگو طراحی شده مورد پسند شما نبود، لوگوی جدیدی را برایتان طراحی کند.

- داستان پنهان شده پشت یک لوگو حرفه ای

بسیاری از لوگو ها نیز هستند که از روی داستان و گذشته ی کسب و کار مورد نظر ساخته شده اند. اینگونه لوگوها در واقع آرم و نشان هایی هستند که بر اساس اتفاقاتی که در گذشته رخ داده و سبب ایجاد کسب و کار مورد نظر شده است، به وجود آمده اند. برای مثال آرم شرکت شِل (Shell) :

طراحی آرم شرکت شل

شرکت شل، شرکتی خدماتی بود که اولین ایستگاه خود را در کالیفرنیا آمریکا تاسیس کرد. اما چون ایستگاه این شرکت نزدیک به سکونتگاه مهاجران اسپانیایی بود، شرکت شل برای ایجاد روابط بهتر و داشتن تعاملی بهتر با مردم آن منطقه، لوگو ای را برای شرکت خود طراحی کرد که رنگ های این لوگو برگرفته شده از رنگ های پرچم اسپانیا می باشد. این لوگو توسط ریموند لوی که گرافیستی فرانسوی بود طراحی شده است.

تاثیر زمان

ششمین مورد که باید به آن توجه داشته باشید این است که موفقیت در مدت کوتاهی به دست نمی آید . بسیاری از لوگو هایی که الان محبوب به شمار می روند در کوتاه مدت نتوانستند جایگاه خود را پیدا کنند بنابراین نباید به سرعت انتظار داشته باشید که لوگوی شما پر مخاطب شود حتی اگر در طراحی آن از بهترین شیوه ها استفاده کرده باشید . در مورد وضعیت طراحی بایدنیاز و مخاطب خود را نیز مد نظر قرار دهید.

به عنوان مثال لوگو یک شرکت تجاری شهری لازم نیست در آن از نماد های سایر شهر ها استفاده شود زیرا با مردم ان شهر و مخاطبانش تناسبی ندارد . طراحی لوگو نایک به گونه ای است که یک کفش را در ذهن مخاطب مجسم کند یا بوگو پوما سادگی را تجسم می کند که همه نمایانگر اهمیت مخاطب شناسی است .

زمانی که طراحی لوگو انجام میشود در نظر بگیرید برای چه گروهی از جامعه چه شهری چه ملیتی ، چه فرهنگی قرار است آماده شود . هدف را بشناسید تا بهتر بتوانید ارتباط برقرار کنید . در اینصورت شما با کمی دید روانشناسی و البته تجربه کاری فراوان به راحتی می توانید علایق و سلایق و هیجانات را به سمت خود جذب نمایید .

گاهی سعی کنید متفاوت تر از سایرین باشید. شکستن قواعد و استاندارد ها همیشه هم بد نیست البته با رعایت درک و ویژگی های مشتریان. می توانید از ترکیب تصویر حروف و عکس ها نا ممکنی را ممکن سازید، همه بستگی به هنر شما دارد که چینش و طراحی تان در چه راستایی در حال حرکت است.

استفاده از نظر مخاطبین :

برای طراحی یک لوگو شرکتها می توانند از طریق ایجاد کمپین های تبلیغاتی از نظرافراد مختلف در طراحی لوگو استفاده کنند .

اشتباهات در طراحی لوگو:

الف)نباید در طراحی لوگو از پسوندی که در نام شرکتها وجود دارد استفاده شود

ب)در طراحی لوگو نیازی نیست جزئیاتی مانند ادرس ،تلفن و... بیان شود

پ)چنان چه لوگوهای طراحی شده بخواهند همراه با جملات تبلیغاتی بیایند، این جملات باید کوتاه باشند

ج)در طراحی لوگو نباید از لوگوهای دیگر کپی برداری و تقلید کرد

د)در طراحی لوگو نباید از سمبل و نماد های استفاده کرد که مفهوم را به درستی بیان نکند

موسسه ی کیا در زمینه ی ثبت شرکت ، برند ،لوگو،کارت بازرگانی و...به شما کمک می کند ودر طول مسیر شما را راهنمایی می کند .


براي نمايش پاسخ جديد نيازي به رفرش صفحه نيست روي تازه سازي پاسخ ها کليک کنيد !