آموزش وبلاگنویسی / راز و رمز وبلاگنویسی حرفه ای
سفارش تبليغات در انجــمن قالب گراف ورود به تاپيک اطلاعيه هاي تابستانه قالب گراف
امور گرافيکي و کدنويسي وب خود را به جي جي ميزبان بسپاريد
نام کاربري : پسورد : فراموش

آموزش وبلاگنویسی / راز و رمز وبلاگنویسی حرفه ای

[font=Tahoma]

[font=Tahoma]

اگر تا به حال مدیر وبلاگی بوده باشید حتما این سوال

به ذهتان رسیده که به راستی راز و رمز وبلاگ نویس حرفه ای بودن در چیست، اصلا چیزی

به نام وبلاگ نویسی حرفه ای و متفاوت وجود دارد یا بیشتر سایت ها و وبلاگ ها به این

اصطلاح آب و تاب داده است، واقعیت مطلب این است که انجام هر کاری نیاز به داشتن

دانش و آشنایی با تکنیک های اصلی آن دارد، وبلاگ نویسی نیز نه تنها از این قاعده

مستثنی نیست بلکه نمودی برجسته از آن است، وبلاگ های زیادی هر روز آپدیت می شوند

اما به ندرت کاربردی و پرمخاطب می گردند یا اگر هم مخاطبی داشته باشند، ثابت نیستند

و ممکن است یک بار برای همیشه باشند!در این مطلب

به بررسی این موضوع می پردازیم و نکته های مهم وبلاگ نویسی حرفه ای را خدمت دوستان

تقدیم می کنیم.البته گستردگی دنیای وب باعث می شود تا راه ترقی و فراگیری چیز های

جدید همواره گشوده باشد و هر روز تکنیک جدیدی جهت حرفه ای کردن وبلاگ تان متولد می

شود که بهترین راه حرفه ای بودن در همیشه یا به اصطلاح بروز بودن، پیگیری کردن

دایمی مطالب آوزشی و ترفندهای کاربردی وبلاگ نویسی است.

- ابتدا باید آدرس وبلاگ را درست انتخاب کنید :

آدرس وبلاگ باید کوتاه و متناسب با وبلاگ باشد. برای آدرس وبلاگ گذاشتن اسم و

فامیلو و نوشته های بی معنی و... خوب نیست. اگر می خواهید از نام و یا یک کلمه معنی

دار استفاده کنید تا حد امکان سعی کنید آن کلمه کوچک یا به عبارتی مخفف شده باشد به

طوری که بتواند موضوع و نوع فعالیت وبلاگ شما را هم بیان کند.

- انتخاب نام مناسب برای وبلاگ :

انتخاب نام برای وبلاگ مانند انتخاب موضوع یک گزینه ی انتخابی است. اما دست شما

برای انتخاب نام بازتر است. این نام هم می تواند عنوان اصلی و یا آدرس بلاگ شما

(دامین) باشد. معمولا مواردی که برای انتخاب نام در نظر گرفته می شود شامل زیر است:

- انتخاب نام با توجه به موضوع

- انتخاب نام با استفاده از کلمات کلیدی زمینه های فعالیت

- قابل فهم بودن نام ( بسته به نوع زبان مطرح می شود تا نام وبلاگ در آن زبان، معنا

و مفهوم داشته باشد)

- ساده یا ترکیبی فرقی ندارد (مهم این است که بخاطرسپاری آن آسان باشد)

- انتخاب نکردن نام های معروف (شاید در ابتدا انتخاب نام های بلاگ های معروف

خوشایند باشد اما رفته رفته به ضرر بلاگ شما خواهد بود)

- محتوا ی وبلاگ همواره حرف اول را می زند :

یک وبلاگ خوب و حرفه ای در درجه اول باید محتوای خوبی داشته باشد، مهم این است که

در هر کاری نهایت دقت و حوصله را به خرج دهیدتا مطالبی

شایسته مخاطبان داشته باشید، برخی فکر می کنند نوشتن کار ساده ای است و صفحات وبلاگ

ها و سایت ها خود به خود و به آسانی ایجاد می شوند اما وقتی خودشان قلم به دست می

گیرند برای نوشتن یک مطلب ساده ساعتها وقت صرف می کنند!

ایده ها و عناوین مطالب وبلاگتان را با نیازهای مخاطبانتان تطبیق دهید و سعی کنید

همواره خودتان مطلب بنویسید و محتوایی جدید ایجاد کنید، نه اینکه از این و آن کپی

برداری کنید یا اگر هم این کار را انجام می دهید حتما منبع آن را ذکر نمائید؛ با

این کار به مخاطبانتان می گویید که شما به اصول اخلاقی و حقوق پدید آورنده پایبند

هستید و اعتماد آنها به وبلاگ شما بیشتر خواهد شد؛ یکی دیگر از روش های ایجاد

محتوای خوب ترجمه از زبانهای دیگر به فارسی است، به عنوان مثال ترجمه از چندین سایت

مرجع و ایجاد یک مقاله خوب.

- صفحه بندی مطالب وبلاگ خود را در حد استاندارد قرار

دهید :

تعداد مطالب صفحه نخست و سایر صفحات وبلاگتان را در حد استاندارد قرار دهید (به

عنوان مثال 10 مورد)، وبلاگ هایی که در صفحه نخستشان به طور مثال بیش از 20 مطلب را

به مخاطبان نشان می دهند، باعث بارگذاری دیرتر و حتی انصراف بازدیدکننده از منتظر

ماندن جهت بارگذاری کامل می شوند.

- حداقل به میزان اندکی با برنامه نویسی html و css آشنا

شوید :

متاسفانه بیشتر دوستان وبلاگ نویسمان آگاهی چندانی از برنامه نویسی و کدهای html و

css ندارند و حتی با بروز مشکلات کوچک در وبلاگشان دست به دامن دیگران می شوند یا

به فرض قالب وبلاگشان را کامل عوض می کنند؛ html زبان پایه برنامه نویسی وب است و

یادگیری آن چندان زمان نمی برد، بلکه بسیار آسان هم هست بیشتر قالبهای امروزی نیز

برای شکل دهی و فرمت بندی از css استفاده می کنند که یک زبان کمکی و استاندارد است.

- استفاده از قلم و ظاهر و رنگ بندی استاندارد در وبلاگ:

همیشه از یک فونت غالب و اندازه مناسب استفاده نمائید، فونت های رنگارنگ و با

اندازه های مختلف اگر با توجه به موضوع وبلاگتان غیر ضروری استفاده شده باشند، حرفه

ای بودن کارتان را زیر سوال خواهد برد، روزنامه ای را تصور کنید که برای درج مطالبش

از چندین فونت رنگارنگ استفاده می کند، تصور شما از این روزنامه چه خواهد بود؟!

- تبلیغات بیش از حد در وبلاگ ممنوع :

وبلاگهایی که تبلیغات زیادی را در گوشه و کنار به مخاطبان نشان می دهند یا از آنها

برای کلیک بر روی آگهی دعوت می نمایند، از دید بازدیدکنندگان به وبلاگ های زرد یا

به عبارت دیگر \"هرز\" تعبیر می شوند که معمولا هدفی جزء تبلیغات ندارند؛ بهتر است از

آگهی های سایتهای استاندارد، مرتبط و به حد نیاز استفاده کنید و حتما مکانی مشخص را

به آن اختصاص دهید تا اگر کاربران خواستند خودشان بر روی آنها کلیک کنند، نه اینکه

ناخواسته یا اجباری باشد.

امضاي کاربر :







تشکر شده:

2 کاربر از nargessolimani به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: dermeni / mahdi-asghari /

پاسخ ها

ممنون مفید بود

امضاي کاربر :

خواهر من دیگه همه رفتن روی هاست

این مطلب رو باید 19سال پیش بعد از افتتاح بلگفا میگفتید

الآن هرکی وبلاگ نویسی میکنه یا یه معلمه

یا یه بیکار

بقیه دنبال ودن و رفتن روی هاست

امضاي کاربر :

ضمانت اختصاصی بودن پست ها
ارزان ترین و برترین مطالب اختصاصی در باشگاه نویسندگان

کد تخفیف 200 تومانی فقط تا پایان امشب
topmatlab1394


براي نمايش پاسخ جديد نيازي به رفرش صفحه نيست روي تازه سازي پاسخ ها کليک کنيد !