بهبود تجربه کاربری در طراحی سایت
سفارش تبليغات در انجــمن قالب گراف ورود به تاپيک اطلاعيه هاي تابستانه قالب گراف
امور گرافيکي و کدنويسي وب خود را به جي جي ميزبان بسپاريد
نام کاربري : پسورد : فراموش

برای درک اینکه چه ویژگی هایی نیاز است که در طراحی سایت پیاده سازی شود، بهتر است از مشتری هایتان بپرسید که وقتی جایی گیر می کنند، چطور درخواست کمک می کنند. به طور کلی شرکتهای طراحی سایت در تهران به این نتیجه رسیده اند که 78 درصد مردم قبل از اینکه بخواهند با شما ارتباط برقرار کنند، ابتدا سرچی در گوگل انجام می دهند.


این یک نشانه امیدوار کننده است و شاید جای تعجب نباشد، زیرا مردمی که در دنیای دیجیتال مارکتینگ و سرچ فعالیت می کنند، عادت شدیدی به جستجوی پاسخ سوالات خود دارند. با این حال، همچنین کشف کردیم که 36 درصد افراد نیز نمی توانند جواب مفیدی برای چیزی که جستجو می کنند، بیابند. در این مقاله قصد داریم به بررسی روش هایی برای بهبود تجربه کاربری در طراحی سایت بپردازیم:

1- حذف ویژگی هایی که محتوا را مخفی می کند (عدم استفاده از تب)
در چند سال گذشته بیشتر سایت ها همه محتواها و مطالب دارای تب و زبانه هستند. محتوای زبانه دار (تب دار) راهی بسیار آسان برای سازمان دهی دستورالعمل های طولانی و خسته کننده بود. زبانه در واقع محتوا را مانند اشکال اریگامی تا و جمع و جور می کرد. زبانه ها همگی روی یک صفحه و یک آدرس قرار داشتند و کارکرد آن ها همانند لینکهای پرشی بود و از این طریق کاربران را به محتوای مربوطه هدایت می کرد.

در طراحی وب محتوای خود را مخفی نکنید. ویژگی هایی که در اصل برای مرتب سازی و سازمان دهی محتوا ایجاد شده اند، ممکن است روزی از رده خارج شده و تبدیل به مانع شوند و بین شما و بازدیدکنندگان تان قرار گیرند. محتوای خود را طوری طراحی کنید که هم برای خزندگان موتورهای جستجو و هم برای مردم قابل دسترسی باشد. جا به جایی، پیمایش و ناوبری کاربران در بین محتوا را تا می توانید طبیعی و ساده کنید و از پیچیده کردن آن بپرهیزید. با این کار روند پرسش و پاسخ بسیار روان تر و آسان تر خواهد شد و مشتری و تیم پشتیبانی، هر دو از شما راضی و خرسند خواهند بود.

2- قسمت پرسش های متداول خود را بهبود ببخشید
سعی کنید که قسمت سوالات متداول در طراحی سایت خود را از حالت تب خارج کنید تا به آسانی قابل دسترسی و مشاهده باشند. همواره سعی کنید دسترسی به محتوای خود را تا حد ممکن آسان و روان کنید و در کنار آن، مسائل و سوالات رایج و همیشگی را در ابتدای صفحه مطرح کنید. شاید مطرح کردن مسائل و مشکلات، آن هم در اول صفحه کمی غیرعادی و آزاردهنده باشد، اما این کار می تواند مانع سردرگمی مردم و همچنین از حجم کار تیم پشتیبانی شما بکاهد .ضمنا می توانید صفحات مخصوصی را برای ذخیره سازی و نگهداری پرسش و پاسخ های رایج بسازید.

3- کیفیت مقالات و میزان مرتبط بودن رابرای ایجاد اعتماد بهبود ببخشید
با استفاده از زبان و ادبیات مشتریان خود و همچنین توجه و تمرکز بر نیت و مقصد کاربران (کسانی که سوالی را سرچ می کنند) می توانید به راحتی به تمامی افرادی که نیاز به راهنمایی دارند، کمک برسانید بدون اینکه نیاز باشد با تیم پشتیبانی شما تماس بگیرند و گفتگو کنند. اگر مشاهده می کنید که تیم پشتیبانی شما، دائما و روزانه یک مسئله تکراری را برای کاربران و مردم توضیح می دهد، حتما جایی از کار شما ایراد دارد، پس سعی کنید یک راه حلی برای آن بیابید و پاسخ را به صورت ویدیو یا عکسی درآورده و در محل مناسبی از سایت خود قرار دهید تا کاربران در صورت برخورد با آن مشکل به صورت خودکار با استفاده از آن راهنما (ویدیو یا عکس) مشکل خود را حل کنند.

نکته بسیار مهمی که در طراحی سایت و سئو وجود دارد این است که بیشتر کارها و ایده های سئو، تاثیر فوری و آنی ندارند و برای آنکه نتیجه آنها قابل مشاهده و لمس شود، نیاز به زمان دارند. بنابراین اگر با استفاده از ایده های سئو، تغییراتی را در سایت خود ایجاد و آن را بهینه سازی کردید، حتما علاوه بر صبر کردن، ترافیک صفحات خود را بررسی و تحت نظر بگیرید و ببینید چه رابطه یا روابطی را می توانید بین بازدیدکنندگان و تغییراتی که ایجاد کرده اید پیدا کنید. سعی کنید آپدیت ها و بروزرسانی های خود را روی بخشی از صفحات تست کنید و نتایج را بررسی کنید، اگر نتایج مثبت بود، سپس آنها را بر روی کل سایت اعمال کنید.

ترافیک سنگین و زیاد، همیشه هم چیز خوبی نیست، ممکن است نشانه ی یک ایراد یا مشکل اساسی در سایت یا ابزار شما باشد. برای فهمیدن نیازها و مشکلات کاربرانی که از سایت یا ابزار شما استفاده می کنند، آنالیز داده های ترافیک، اولین گام در طراحی سایت می باشد.

4- کسب رتبه های برتر در نتایج موتورهای جستجو از طریق بازسازی ساختار مقاله
سعی کنید راهنماها و دستورالعمل های خود را به صورت شفاف و واضح بیان کنید و حتما آنها را گام به گام و شماره گذاری کنید تا با این کار متن شما هم برای بازدید کنندگان انسانی و هم برای موتورهای جستجو، خواناتر و آسان تر شود. خواندن راهنمای گام به گام برای مردم آسان تر است و به سهولت می توانند مراحل و گام ها را دنبال کرده و فرآیند را تکمیل و به نتیجه ی دلخواه خود برسند. این کار قطعا بهتر از غرق شدن در یک متن طولانی و خشک می باشد که بسیار خسته کننده است.

5- مقالات مرتبط
استفاده از مقالات مرتبط در طراحی سایت به کاربران کمک می کند تا در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر یا گسترده تر، تحقیق و جستجوی خود را ادامه دهند. همیشه در دنیا افرادی هستند که عاشق راهنما و اطلاعات بیشتر هستند.

6- دکمه های بازخورد
دریافت بازخورد از کاربرانی که از سایت یا ابزار شما استفاده می کنند بسیار مهم و حیاتی است. بنابراین حتما سعی کنید در این رابطه کمی وقت سپری کنید، مخاطبان دائمی خود را شناسایی کنید، به صحبت ها و بازخوردهای آنها گوش کنید و اطلاعات بدست آمده از آنها را تحلیل و بررسی نمایید، همچنین کاربران می توانند از مشاوره شرکت طراحی سایت در این زمینه استفاده نمایند.
پاسخ ها

براي نمايش پاسخ جديد نيازي به رفرش صفحه نيست روي تازه سازي پاسخ ها کليک کنيد !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.