شخيص لباس كار اورجینال از طرح های مشابه
سفارش تبليغات در انجــمن قالب گراف ورود به تاپيک اطلاعيه هاي تابستانه قالب گراف
امور گرافيکي و کدنويسي وب خود را به جي جي ميزبان بسپاريد
نام کاربري : پسورد : فراموش



خريد يك لباس کار مرغوب و اورجينال همواره یکی از دغدغه های يک مصرف كننده بوده است.متاسفانه با توجه به كاهش اعتماد مشتريان خريد لباس كار به فروشنده كالا، حتی فروش کالاهای اورجينال را در اين زمينه دچار اختلال کرده است.

اجرا نشدن قانون كپی رايت در برند و مدل لباس کار ، بسیاری از توليد كنندگان البسه كار را به يك كپی زن تبديل نموده است. همانطور كه ميدانيد توليد كپی طرح يك لباس کار اورجينال و صاحب طرح و مدل بسيار راحت تر از خلق يك لباس کار با مدل جديد است.البته اين همه مشكلات در اين زمينه نمی باشد. كهولت سن توليدكنندگان و عدم بهره بردن از نيروي جوان و تحصيل كرده ، كمبود خلاقيت را به دنبال داشته و گريبان گير بيش از ٩٠ درصد از فعالان اين صنف را در بر ميگيرد .

گويي همه به دنبال توليد يك لباس کار موفق توليد شده توسط يك توليد كننده معتبر و خلاق هستند تا بتواند پا پيش بگذارند و هر چه سريعتر به عنوان نفر اول در توليد كپي آن لباس اقدام كنند.

حتي استفاده از طرح ديگران در توليد يك لباس کار شیک به مهارت بالايي نياز است كه متاسفانه افراد فعال در اين زمينه موفقيت چشم گيری ندارند.

براي رقابت يك كالاي كپی با نوع اورجينال خود علاوه بر استفاده از جنس و شباهت ١٠٠ در صدى لباس و رعايت كليه نكات ريز و درشت، دارا بودن قيمت مصرف كننده پايين تر ، مشتري را متقاعد به خريد يك كالاي غير اورجينال و البته با كيفيت بسيار نزديك به نوع اصلی خود ميكند.

تحقق اين امر رويايي بيش نيست! كاهش قيمت با حفظ كيفيت كالا ميسر نيست و اين توليد كنندگان را مجاب به كاهش كيفيت لباس کار به هر نحوی كه مشتري كمتر متوجه تغييرات شود، سوق مي دهد.

تشخيص يك لباس کار از نوع اصلی آن درصورتي كه هر دو را كنار هم داشته باشيم بسيار ساده تر است ولي درصد كمی از فروشندگان هر دو لباس را همزمان در اختيار شما قرار می دهند زيرا سود فروش يك كالای غير اورجينال و به اصطلاح طرح بسيار بيشتر مي باشد .

با فرض بر اينكه كالاي مقايسه هر دوي لباس کار بصورت همزمان ميسر نباشد ، تشخيص را مشکل تر مي كند ولي توجه به ادامه مطلب كمك شایانی به يك خريدار لباس کار می نمايد.

چگونگی كاهش قيمت لباس کار توسط توليد كننده
در مرحله اول استفاده از يك پارچه ای كه از نظر ظاهر و رنگ مشابه اصلي است ولي از قيمت پايين تری برخوردار مي باشد. ضخامت كم پارچه، مرده بودن رنگ و براق بودن بيش از اندازه آن حاكي از يك پارچه بدون كيفيت و ارزان قيمت است. با توجه به اين كه قيمت پارچه مرغوب لباس کار در حدود ١٨ هزار تومان و نوع غير مرغوب آن ١٥ هزار تومان است و با توجه به ميزان مصرف پارچه در يك لباس کار (٢/٩٠ متر ) در حدود ٨ الي ١٠ هزار تومان از قيمت نهايي لباس کار كاسته ميشود.

با توجه به نزديك شدن ظاهر پارچه های نامرغوب به برند هاي معتبر ،تشخيص كيفيت در بعضی مواقع در هنگام خريد ملموس نبوده نياز به شستشو هاي مكرر می باشد كه اين امري زمانبر و خارج از حوصله مشتری مي باشد.

مرحله دوم براي كاهش قيمت لباس کار توسط يك توليد كننده، استفاده از حداقلی متراژ پارچه در توليد لباس کار است. بطور استاندارد ميزان مصرف پارچه در توليد يك لباس کار ( كاپشن و شلوار ) بين ٢/٩٠ الی ٣/١٠ متر است كه كاهش مقدار پارچه به مقدار ٣٠ سانت (٢/٦٠) در هر يك از لباس کار ها در حدود ٣ الي ٥ هزار تومان (مبناي قيمت هر متر پارچه کجراه لباس کار ١٥ هزار) كاسته مي شود. بهتر است مطلب 5 نکته مهم در انتخاب لباس کار اداری را مطالعه کنید.

در مرحله سوم كه مربوط به يراق (خرج كار) بكار رفته در لباس کار است. استفاده از زيپ های نامرغوب و پلاستیکی ، استفاده از چسب بجاي دكمه ، عدم استفاده از لايه هايي كه در قسمت یقه، مچ آستین و دور كمر لباس، استفاده از چرخ های تك سوزنه با نمره درشت بجاي چرخ های ٣ سوزنه و نمره ريز، حذف مرحله اتو لباس و استفاده از سلفن هاي نازك برای بسته بندي لباس ،در حدود ٥ الي ١٠ هزار تومان از قيمت لباس کار مي كاهد.

همانطور كه مشاهده ميكنيد معجزه اي براي كاهش قيمت از نوع معقول براي يك لباس کار وجود ندارد. با تفاوت بيش اندازه قيمت ها ذوق زده نشويد و بدون در نظر گرفتن نكات بالا اقدام به خريد عجولانه لباس کار ننمايد.
پاسخ ها

براي نمايش پاسخ جديد نيازي به رفرش صفحه نيست روي تازه سازي پاسخ ها کليک کنيد !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.