نمک دریا خوب است یا بد
سفارش تبليغات در انجــمن قالب گراف ورود به تاپيک اطلاعيه هاي تابستانه قالب گراف
امور گرافيکي و کدنويسي وب خود را به جي جي ميزبان بسپاريد
نام کاربري : پسورد : فراموش
سازمان های بهداشتی مدت طولانی است که در مورد خطرات نمک به مردم هشدار می دهند.
دلیل این هشدار ها این بوده است که مصرف زیاد نمک باعث ایجاد تعدادی از مشکلات سلامتی از جمله فشار خون بالا و بیماری قلبی می شود.

علاوه بر این ، بسیاری از مطالعات در واقع نشان می دهند که خوردن نمک خیلی کم می تواند مضر باشد به همین دلیل است که وقتی اسم نمک را افراد می شنوند بدنبال ضررهای نمک برای سلامتی هستند
در این مقاله نگاهی دقیق به نمک و تأثیرات آن بر سلامتی صورت گرفته است.
نمک چیست؟
نمک به کلرید سدیم (NaCl) نیز گفته می شود. میزان ترکیب آن ۴۰٪ سدیم و ۶۰٪ کلرید است.
نمک تاکنون بزرگترین منبع غذایی سدیم است و کلمات “نمک” و “سدیم” غالباً به صورت متناوب مورد استفاده قرار می گیرند.
برخی از انواع نمک ممکن است حاوی مقادیر کمی کلسیم ، پتاسیم ، آهن و روی باشد.همچنین ید اغلب به نمک سفره اضافه می شود.
مواد معدنی اساسی نمک به عنوان الکترولیتهای مهم بدن عمل می کنند. آنها به تعادل مایعات ، انتقال عصب و عملکرد عضلات کمک می کنند.
نمک به طور طبیعی در بیشتر غذاها یافت می شود. همچنین به منظور بهبود طعم ، اغلب به غذاها افزوده می شود.
از نظر تاریخی ، نمک برای حفظ مواد غذایی استفاده می شد. مقادیر زیاد می تواند مانع از رشد باکتری هایی شود که باعث خراب شدن مواد غذایی می شوند.
نمک به دو روش اصلی برداشت می شود: از معادن نمک و با تبخیر آب دریا یا آب غنی از مواد معدنی.
در واقع انواع زیادی نمک موجود است. که نمک های خوراکی رایج شامل نمک سفره ساده ، نمک صورتی هیمالیا ، نمک آبی و نمک دریا است.
انواع مختلف نمک ممکن است از نظر طعم ، بافت و رنگ متفاوت باشد.
چگونه نمک بر سلامت قلب تأثیر می گذارد؟
مقامات بهداشت به ما گفته اند که ده ها سال سدیم را کاهش دهیم. آنها می گویند شما باید بیش از ۲۳۰۰ میلی گرم سدیم در روز مصرف کنید ، ترجیحا کمتر کمتر
این مقدار در حدود یک قاشق چایخوری یا ۶ گرم نمک است (۴۰٪ سدیم است ، بنابراین گرم سدیم را ۲٫۵ برابر کنید).
با این حال ، حدود ۹۰٪ از بزرگسالان ایالات متحده مقدار زیادی بیشتر از آن مصرف می کنند .
ادعا می شود که خوردن بیش از حد نمک باعث افزایش فشار خون می شود و در نتیجه خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهد.
با این حال ، در مورد مزایای واقعی محدودیت سدیم شک و تردیدهای جدی وجود دارد.
درست است که کاهش مصرف نمک می تواند فشار خون را کاهش دهد ، به خصوص در افرادی که شرایط پزشکی به نام فشار خون بالا به حساس به نمک دارند .
اما ، برای افراد سالم ، کاهش متوسط ​​بسیار ظریف است.
یک مطالعه از سال ۲۰۱۳ نشان داد که برای افرادی که فشار خون طبیعی دارند ، محدود کردن مصرف نمک باعث کاهش فشار خون سیستولیک تنها ۲٫۴۲ میلی متر جیوه و فشار خون(راه درمان سریع فشار خون) دیاستولیک تنها ۱٫۰۰ میلی متر جیوه شد.
این مانند رفتن از ۱۳۰/۷۵ میلی متر جیوه به ۱۲۸/۷۴ میلی متر جیوه است. این ها دقیقاً نتایج قابل توجهی نیستند که امیدوار باشید از تحمل یک رژیم غذایی بی مزه بدست آورید.
مصرف نمک کم می تواند مضر باشد
شواهدی وجود دارد که نشان می دهد رژیم غذایی کم نمک می تواند به طور کامل مضر باشد.
اثرات منفی بهداشتی شامل موارد زیر است:
افزایش کلسترول LDL و تری گلیسیرید: محدودیت نمک به کلسترول LDL (“بد”) و تری گلیسیریدها مرتبط است

مضرات نمکبیماری های قلبی: مطالعات متعددی گزارش کرده اند که کمتر از ۳۰۰۰ میلی گرم سدیم در روز با افزایش خطر مرگ در اثر بیماری های قلبی مرتبط است
نارسایی قلبی:
در یک تجزیه و تحلیل مشخص شد که محدود کردن میزان نمک باعث افزایش خطر مرگ در افراد مبتلا به نارسایی قلبی می شود. این تأثیر تعجب آور بود و در افرادی که میزان نمک مصرفی خود را کاهش می دادند ، خطر مرگ ۱۶۰٪ بیشتر بود.
مقاومت به انسولین:
برخی مطالعات گزارش کرده اند که یک رژیم غذایی کم نمک ممکن است مقاومت به انسولین را افزایش دهد .
دیابت نوع ۲: یک مطالعه نشان داد که در بیماران دیابتی نوع ۲ ، سدیم کمتری با افزایش خطر مرگ همراه است
مصرف زیاد نمک با سرطان معده مرتبط است
سرطان معده پنجمین سرطان شایع است.
این سومین علت اصلی مرگ و میر در جهان در سراسر جهان است ، و مسئولیت بیش از ۷۰۰۰۰۰ مرگ و میر در هر سال است.
چندین مطالعه مشاهده ای رژیم های غذایی حاوی نمک بالا را با افزایش خطر ابتلا به سرطان معده مرتبط می کند
یک مقاله مروری گسترده از سال ۲۰۱۲ به داده های ۷ مطالعه آینده نگر ، از جمله ۲۶۸،۷۱۸ شرکت کننده پرداخته است.
مشخص شد که افراد دارای نمک زیاد ، ۶۸ درصد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان معده هستند ، در مقایسه با افرادی که مصرف کم دارند.
دقیقاً چگونگی یا چرایی این اتفاق به خوبی درک نشده است ، اما چندین تئوری وجود دارد:
رشد باکتری ها:
مصرف زیاد نمک ممکن است رشد هلیکوباکتر پیلوری را افزایش دهد ، باکتری هایی که می تواند منجر به التهاب و زخم معده شود. این ممکن است خطر ابتلا به سرطان معده را افزایش دهد
آسیب در آستر معده:
رژیم غذایی پر نمک ممکن است معده را صدمه دیده و آنرا تحت الشعاع قرار دهد ، بنابراین آن را در معرض سرطان قرار می دهد
با این حال ، به خاطر داشته باشید که اینها مطالعات مشاهده ای است.با این حال نمی توانند ثابت کرد که مصرف زیاد نمک باعث سرطان معده می شود ، تنها اینکه این دو به شدت در ارتباط هستند.
کدام مواد غذایی از نظر نمک و سدیم زیاد هستند؟
بیشتر نمک در رژیم غذایی مدرن از غذاهای رستوران یا غذاهای بسته بندی شده و فرآوری شده تهیه می شود.
در حقیقت ، تخمین زده می شود که حدود ۷۵٪ از نمک موجود در رژیم غذایی ایالات متحده از غذای فرآوری شده حاصل می شود. فقط ۲۵٪ از مصرف به طور طبیعی در مواد غذایی اتفاق می افتد یا در هنگام پخت و پز اضافه می شود
غذاهای میان وعده شور ، سوپ های کنسرو و فوری ، گوشت فرآوری شده ، غذاهای ترشی و سس سویا نمونه هایی از غذاهای پر نمک هستند.
همچنین برخی غذاهای به ظاهر غیر شور وجود دارند که در واقع حاوی مقادیر شگفت آور زیادی نمک هستند ، از جمله نان ، پنیر کلوچه و برخی از غلات صبحانه.
اگر سعی در کاهش آن دارید ، برچسب های مواد غذایی تقریباً همیشه میزان سدیم را لیست می کنند.
آیا باید نمک کمتری بخورید؟
برخی شرایط سلامتی باعث می شود که نمک کم شود. اگر پزشک شما می خواهد میزان مصرف خود را محدود کنید ، پس به طور قطع این کار را ادامه دهید.
با این حال ، اگر شما یک فرد سالم هستید که بیشتر غذاها را می خورید و مشکل خاصی برایتان ایجاد نمی شود ، احتمالاً نیازی به نگرانی در مورد مصرف نمک شما نیست.
در این حالت ، به منظور بهبود طعم ، می توانید در حین پخت و پز یا سر میز ، نمک اضافه کنید.
خوردن مقادیر بسیار زیاد نمک می تواند مضر باشد ،
انواع نمک
نمک دریا
نمک آبی
نمک تصفیه شده

منبع
پاسخ ها

براي نمايش پاسخ جديد نيازي به رفرش صفحه نيست روي تازه سازي پاسخ ها کليک کنيد !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.